پرفورمانس آتر موزیکال مثلث

اخلاق حرفه‌ای شرط اول کار هنری است

سپهر نصیحت‌گر در پی لغو  مجوز «پرفورمنس آرت موزیکال مثلث» به رسانه‌ها گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این نمایشگاه باید در تاریخ ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۴ با مجوز رسمی اداره کل ارشاد گیلان برگزار می‌شد، اما امروز مجوز برگزاری لغو شد.

وی با بیان این‌که «پرفورمنس آرت موزیکال مثلث» روح تازه‌ای به فضای هنری گیلان می‌بخشید، ادامه داد: پرفورمنس‌آرت گونه‌ای از هنرهای جدید یا معاصر است که در سال ۱۹۵۰ میلادی شکل گرفته و بیش‌تر با موضوع و دغدغه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در دوران پس از مدرن اجرا می‌شود.

این هنرمند گیلانی با بیان این‌که «پرفورمنس‌آرت مثلث» سیر آفرینش انسان را روایت می‌کند، عنوان کرد: چیدمان و دکور این اثر بر اساس ساختار رحم مادر شکل گرفته بود و ما قصد داشتیم با عناصر بی‌جان داخل رحم مادر را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه مجوز‌های لازم برای برگزاری را اخذ کرده بود، اظهار داشت: در فرآیند برگزاری این نمایشگاه من در نقش اجرا‌گر و صاحب چیدمان و همکارم به‌عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده مسوولیت کار را برعهده گرفتیم.

نصیحت‌گر با بیان این‌که بررسی و طرح‌ریزی‌های این اثر ۳ ماه زمان برد، افزود: پس از سه ماه تلاش برای طراحی کار و ساخت موزیک طرح جامع را به اداره کل ارشاد گیلان ارایه دادیم و کارشناس هنری ارشاد کار را تایید کرد و مجوز نهایی با تایید کارشناس ارشاد صادر شد.

وی با ابراز تاسف از همکاری با فرهاد وزیری تاکید کرد: متاسفانه فرهاد وزیری بدون اطلاع قبلی با من و کارشناس هنری ارشاد، یک روز قبل از اجرا با ورود به سالن اجرا، طرح تاییدشده را برچید و طرح مدنظر خود را اجرا کرد؛ از این‌رو بنده با همکاری کارشناس هنری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد مراتب کار را پیگیری کردم.

این کارشناس هنرهای معاصر با تاکید بر این‌که رفتار همکارم کاملن غیرحرفه‌ای بود، تصریح کرد: کارشناس هنری ارشاد سعی کرد ما به توافق برسیم، اما همکارم از هرگونه توافق سر باز زد و اصرار داشت که طرح پیشنهادی خود را اجرا کند.

نصیحت‌گر اضافه کرد: در نهایت به‌دلیل حفاظت از طرح‌ها و ایده‌ی هنری این اجرا و با عدم حصول توافق با همکارم، مجوز اجرا به‌شکل رسمی لغو شد.

 

پوستر پرفورمنس‌آرت موزیکال مثلث:

پرفورمنس آرت موزیکال مثلث
پرفورمنس آرت موزیکال مثلث

 

 

کارگاه‌های آموزشی

در حال برگزاری

  • مدیریت پروژه‌های عکاسی
  • مقدمات عکاسی دیجیتال

برای شرکت در کارگاه‌ها یا دوره‌های آموزشی عکاسی و روزنامه‌نگاری می‌توانید از طریق دکمه‌ی زیر اقدام کنید.

نوشته‌های مرتبط